Az OTP Bank számlaszámai új formát öltenek!
Az OTP Bank Románia integrációja a Transilvania Bankba tavaly augusztusban indult el, és a folyamat idén február 28-án ér véget, amikor a két pénzintézet hivatalosan egyesül. Az OTP ügyfelei számára ez a változás új számlaszámot jelent, ráadásul az átállás következtében március 1-jén, 21:30-tól március 2-án reggel 7 óráig a bankkártyák használata szünetelni fog. Ezért fontos, hogy az érintettek előre gondoskodjanak a szükséges készpénzről az említett időszakra.
Az OTP Bank ügyfelei e-mailben, valamint postai úton kaptak egyedi tájékoztatást a Transilvania Bank (Banca Transilvania) és az OTP Bank Románia részéről. Ez a tájékoztatás nemcsak a BT termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos fontos információkat tartalmaz, hanem a két pénzintézet egyesülésének folyamatát is részletezi. Kiemelt információ, hogy az OTP ügyfelei számára megváltozik a számlaszámuk. Ezért elengedhetetlen, hogy az ügyfelek, akik Magyarországról kapnak ellátást (például nyugdíjat vagy hadigondozotti támogatást), a számlaszámváltozást a Magyar Államkincstárnak haladéktalanul bejelentsék. A külföldön élő jogosultak ellátásával kapcsolatos további részletek a Magyar Államkincstár hivatalos weboldalán, a www.allamkincstar.gov.hu címen érhetők el.
A Transilvania Bank legújabb bankkártyái március 3-tól érhetők el a felhasználók számára, a kiosztásuk pedig tavaly december óta zajlik. Az érdeklődő ügyfelek a kártyájukat a Transilvania Bank vagy az OTP Bank kiválasztott fiókjában vehetik át, ahová a kártyát elküldték. Emellett a BT weboldalán online időpontfoglalás is lehetséges. A bank arra ösztönzi az ügyfeleit, hogy minél előbb igényeljék a kártyát, hiszen az OTP Bank integrációja a BT rendszerébe már a végéhez közeledik. Ezen kívül javasolják, hogy a kártya átvételét követően azonnal aktiválják azt a Transilvania Bank bármely bankautomatájánál.
Az OTP Bank ügyfelei számára a bankkártyájuk átvételi helyének pontos meghatározása érdekében a postai úton vagy e-mailben küldött értesítő levél nyújt segítséget. Alternatív megoldásként a BT hivatalos weboldalán, valamint a Transilvania Bank és az OTP Bank Románia fiókjaiban is hozzáférhetnek a szükséges információkhoz.
Az átmeneti időszakban a Transilvania Bank ügyfeleit fokozott figyelemre és óvatosságra figyelmezteti. Közleményükben kiemelik, hogy a banki csalások számos arculattal bukkannak fel, de mindegyik esetben egy közös cél lebeg a háttérben: az áldozatok felkutatása, akiknek pénzügyi eszközei és személyes információi értékes prédaként szolgálhatnak.
A BT arra figyelmezteti ügyfeleit, hogy legyünk éberek a kéretlen üzenetekkel kapcsolatban, és alaposan vizsgáljuk meg őket, hogy elkerüljük a különféle csalások csapdáit. Az üzenetek érkezhetnek e-mailben, telefonon, SMS-ben, WhatsAppon vagy közösségi média platformokon, de fontos tudni, hogy a BT soha nem fogja kérni a kártyainformációkat (mint például a számlaszám, PIN-kód, CVV vagy lejárati dátum), nem kér pénzátutalást egy meghatározott számlára, és nem fogja kérni személyes vagy banki adataink megadását gyanús linkeken keresztül. Emellett ne dőljünk be a sürgető üzeneteknek, amelyek egy "probléma" gyors megoldását ígérik, vagy amely arra ösztönöz, hogy telepítsünk egy bizonyos alkalmazást. A csalók gyakran próbálják utánozni a bank hivatalos kommunikációját különböző csatornákon, hogy hozzáférjenek a fiókjainkhoz vagy személyes adatainkhoz. Ha gyanús üzenetet vagy csalási kísérletet tapasztalunk, kérjük, azonnal értesítsük a BT-t a 0264/308-055-ös telefonszámon vagy a [email protected] e-mail címen.