Új trónörökös lépett a magyar autópiac színpadára, és az új modellek özönlenek, mint egy friss tavaszi zápor.
Chery: A kínai autómárka felemelkedése forradalmasította a magyar autóipart.
A Chery Automobile Co., Ltd. 1997-ben alakult meg Kínában, és azóta dinamikusan fejlődött, mára pedig az ország egyik legjelentősebb autógyártójává vált. Kezdetben kizárólag a belföldi igényeket szolgálta ki, de az ezredfordulót követően fokozatosan bővítette tevékenységét a globális piacon, különösen a fejlődő országok irányába. Az utóbbi években Európában is egyre nagyobb lábnyomot hagynak, új almárkák, mint az Exeed és az Omoda bevezetésével, így színesítve a járműkínálatukat és elérve a vásárlók széles spektrumát.
A korai kínai autókkal szemben gyakran felmerült a kritika, hogy túlzottan másolják a nyugati vagy japán modelleket, és minőségben sem veszik fel velük a versenyt. A Chery azonban tudatosan kezdett el ezen a képen változtatni. A tervezésért ma már nemzetközi csapatok felelnek, többek között európai dizájnstúdiók is részt vesznek a formatervezésben. Ennek eredményeként az új modellek, mint például az Omoda 5 vagy a Tiggo 8 Pro, már valóban modern, egyedi megjelenésű autók. Emellett a belső térben is jelentős fejlődést tapasztalhatunk: digitális műszeregység, nagy érintőképernyők, hangvezérlés, valamint fejlett vezetéstámogató rendszerek kerültek a járművekbe.
A Chery kiemelkedő figyelmet fordít az alternatív hajtásláncok fejlesztésére. Az utóbbi időszakban több hibrid és teljesen elektromos modellt mutattak be, amelyek célja, hogy elnyerjék nemcsak a kínai, hanem a nemzetközi vásárlók bizalmát is. Például az eQ1 és az Arrizo e modellek belépőszintű elektromos autók, míg az új generációs plug-in hibridek már lényegesen jobb teljesítményt és nagyobb hatótávolságot kínálnak. A gyártó ambiciózus tervei között szerepel, hogy néhány éven belül a termékpalettájuk jelentős része zéró emissziós járművekből álljon.





