Európában igazi különlegesség tűnik fel, csupán 30 példány készül belőle!
Európa egyik legnagyobb autóbuszgyártója egy igazán különleges meglepetéssel állt elő. A limitált szériás modell nem csupán egy új jármű, hanem a sikeres formatervező munkásságának is emléket állít.
A Neoplan Skyliner nem csupán impozáns megjelenésével tűnik ki, hiszen négy méteres magasságával azonnal magára vonja a tekintetet, hanem különleges aerodinamikai dizájnjával is, amely igazán figyelemfelkeltő. A modell története évtizedekre nyúlik vissza: 1967-ben debütált, és azóta több mint 5500 példánya talált gazdára világszerte. A Skyliner vásárlói között található a NASA, a híres Kelly Family zenekar, valamint gazdag arab olajsejkek, akik szívesen választották ezt a különleges típust.
A brüsszeli Busworldön nemrég egy olyan változat mutatkozott be, amely Konrad Auwärter előtt tiszteleg. Az idén 85. születésnapját ünneplő szakember eredetileg 15 éves korában kezdte pályafutását autószerelő tanoncként az Auwärter autóbuszépítő családi vállalkozásban. (A céget korábban édesapja, Gottlob Auwärter alapította.) Később mérnöknek tanult Hamburgban és diplomamunkájában dolgozta ki a 12 méter hosszú emeletes buszok közúti alkalmazásának lehetőségeit. A "Do-Bus" koncepció 1964-ben született meg és ez tekinthető a Skyliner ősének is. A jelenlegi verzióhoz azonban jobban hasonlított a már kifejezetten turistabusznak tervezett Do-Lux prototípusa, amelyről 1967-ben rántották le a leplet.
Érdemes megemlíteni, hogy a családi vállalkozás sokáig a Gottlob Auwärter GmbH név alatt tevékenykedett, azonban 1953-ban bevezették a Neoplan márkanevet. Ennek célja az volt, hogy autóbuszaik egy figyelemfelkeltő és könnyen megjegyezhető névvel jelenjenek meg a piacon.
A Neoplan egy valódi különlegességet mutatott be, amely a híres tervező, Konrad Auwärter nevéhez fűződik. Ez a háromtengelyes kivitel nemcsak a funkcionalitás terén kiemelkedő, hanem esztétikailag is lenyűgöző. Az autóbusz oldalán látható Auwärter aláírása a tervező szellemiségét idézi meg. A vállalat célja az volt, hogy egy igazán exkluzív kiadást valósítson meg, és ezt a törekvést a limitált széria 30 darabos példányszáma is tükrözi. A várakozások szerint a legtöbb jármű német üzemeltetőkhöz kerül majd. Az autóbusz megjelenését egyedi alumínium és krémszín kombinációja teszi még különlegesebbé, míg a korabeli stílust megidéző típusfelirat az övvonal alatt, a Skyliner két oldalán található, emlékeztetve minket a múlt eleganciájára.
Az alumínium fényét megidéző fényezés nem véletlen egybeesés, hiszen az első generációs Neoplan Skyliner esetében éppen ilyen árnyalatú, alumínium oldalpanelekkel díszítették a két szint közötti területet. A dizájn nemcsak a külső megjelenésében, hanem a belső tér exkluzivitásában is megmutatkozik. A Skyliner jelenleg 83, sőt akár 96 ülőhellyel is elérhető (Skyliner Express néven), míg csomagtere akár 11 köbméterre is bővülhet, ami kiemelkedő értéket képvisel az emeletes távolsági buszok között. Az üléselrendezés a megrendelő igényei szerint alakítható, így lehetőség van sűrűbb vagy éppen ellenkezőleg, tágasabb utastér kialakítására is. Ráadásul az alsó szinten akár két kerekesszékes utas számára fenntartott hely is létesíthető, így a busz valóban mindenki számára elérhetővé válik.
Ezen az autóbuszon a második ajtóval szemben egy L-alakú konyha kapott helyet, de mosdókagylóval ellátott WC kabin is rendelkezésre áll az autóbuszon. Alul, az egymással szembe fordított ülések közé pohártartós asztalok kerültek, így az itt utazóknak akár a kényelmes étkezésre is lehetőségük van. A felső szintet a laminált padlóra emlékeztető csúszásmentes borítás, a közlekedőfolyosón elhelyezett padlószőnyeg, valamint a speciális esti LED-világítás varázsolja otthonossá. A közlekedőfolyosó felett elhelyezett panoráma üvegek több természetes fényt engednek be az utastérbe napközben, ami tovább növeli a tágasságérzetet.
Konrad Auwärter munkássága máig elválaszthatatlan a prémium márkánktól, a Neoplantól. Az összes MAN és Neoplan munkatársának nevében szívből gratulálok neki 85. születésnapja alkalmából ezzel a különleges, limitált szériás modellel. A Neoplan és a Skyliner története elképzelhetetlen lenne az ő szakértelme és a járművek iránti szenvedélye nélkül – hangzott el Heinz Kiess, az MAN Truck&Bus buszmarketingért felelős vezetője nyilatkozatában.
A Neoplan márka 2001 óta az MAN Truck&Bus része. Az érdeklődők számára lehetőség nyílik arra, hogy felfedezzék a múltban gyártott és fejlesztett Auwärter és Neoplan autóbuszokat, melyek egy különleges múzeumban várják látogatóikat.





