Érkezett a BYD, amely olcsó és barátságos, de készen áll a kihívásokra! -- Totalcar
A Japan Mobility Show előtti izgalmakat tovább fokozta, hogy több autógyártó terméke kiszivárgott. Közéjük tartozott a Toyota Corolla és a Lexus LS koncepcióautók, valamint néhány nappal a kiállítás előtt napvilágot látott a BYD új kei autójának első képe is. Ha már régóta izgatottan vársz a végleges verzióra, van egy jó hírünk: a BYD Racco hivatalos bemutatójára a Japan Mobility Show keretein belül került sor!
Az újdonság egy rendkívül barátságos megjelenésű autó, amelynek minden egyes részletét gondosan gömbölyítették meg a dizájnerek. Az összképet néhány alig észlelhető, finom él teszi még izgalmasabbá. A tervezőcsapat nyilvánvalóan nagyra értékelte a Nissan Cube-ot, hiszen a Racco több dizájn elemében is visszaköszön ennek a különleges és ikonikus modellnek a hatása. Emellett, ha alaposabban szemügyre vesszük, felfedezhetjük a Daihatsu Tanto X vonásait is, ami csak fokozza az autó egyedi karakterét.
Hivatalos adatokat továbbra se közölt a BYD, a Racco méreteire azonban a Japánban érvényes szabályok szerint könnyű következtetni. A kei carok maximum 3,4 méter hosszúak, 1,48 méter szélesek és kereken 2 méter magasak lehetnek. Mivel ezeket a méreteket célszerű minél jobban megközelíteni, esélyes, hogy a BYD modellje is maximum milliméterekkel tér majd el ezektől.
Jelenleg még nincsenek pontos műszaki részletek, de valószínűsíthető, hogy a BYD új kei autója egy 20 kWh kapacitású akkumulátorral lesz felszerelve. A várható hatótáv körülbelül 180 kilométer körüli értékre tehető. A legfrissebb információk szerint a 2026 nyarán debütáló Racco ára 2 és 2,5 millió jen között mozog, ami körülbelül 4,4 és 5,5 millió forintot jelent. Ez az ár nem tekinthető különösebben alacsonynak a kei autók piacán.
A Racco különleges modell, kimondottan a japán piacot célozzák vele kínaiak, hiszen a kei carok csak ott léteznek értelmezhető mennyiségben. Elsőre hülyeségnek tűnhet ez az elgondolás, mivel egy olyan közegben kell bizonyítaniuk, amit évtizedek óta kizárólag japán gyártók uralnak.
Onnan nézve azonban mégis logikus, hogy a kei carok piaca hatalmas: 2024-ben a Japánban eladott autók 38 százaléka volt kei car, valamint az európai döntéshozók is gondolkodnak hasonló kategóriában. Ebből a hatalmas tortából nyesne magának egy szeletet a BYD. Ahogy korábban is írtuk, azt majd a jövő dönti el, hogy egy ennyire zárt piaci szegmensben mennyire válik majd be a kínai gyártó terve.





