Nyitvatartás 2024: Mire érdemes odafigyelned, ha még az idén szeretnéd elintézni ügyeidet a kormányhivatalokban - Pénzcentrum
"A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium arra bíztatja a polgárokat, hogy ne halogassák ügyeik intézését, és még az igazgatási szünet előtt keressék fel a kormányablakokat!"
A két ünnep közötti időszakban a kormányablakok és a kormányhivatali ügyfélszolgálatok nyitvatartása korlátozott, ezért érdemes az előre tervezett ügyeinket december 23-áig rendezni. A munkanap-áthelyezések és az igazgatási szünet következtében december 30-án és 31-én országszerte mindössze 22 kormányablak áll az ügyfelek rendelkezésére 8 és 12 óra között. Ezen a két napon 18 vármegyeszékhelyen egy-egy kormányablak, a fővárosban három, míg Pest vármegyében a Dunakeszi kormányablak biztosít ügyfélfogadást.
December 30-án és 31-én a kormányzati ügyfélszolgálatokon lehetőség nyílik a személyi okmányokkal és lakcímmel kapcsolatos ügyintézésre, valamint a Digitális Állampolgárság regisztrációjára, diákigazolvány (NEK), TAJ kártya és az Európai Egészségbiztosítási kártya igénylésére is. A két ünnep közötti időszakban a Központi Okmányirodában (1133 Budapest, Visegrádi utca 110-112.) kizárólag személyazonosító okmányok ügyintézésére, továbbá a sürgősségi és azonnali (1-3 napon belüli) útlevelek átvételére van lehetőség.
A kormányhivatali műszaki vizsgaállomásokon és a földhivatalokban is szünetel a félfogadás, utóbbiak január 3-án fogadnak először ügyfeleket. A kormány- és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, de az online beérkezett kérelmek és a folyamatban lévő eljárások határidejébe ez az időszak nem számít bele.
A kormányhivatalok weboldalain tájékozódhatnak a nyitva tartó ügyfélszolgálatokról - emelték ki.