A BYD elképesztő meglepetéssel állt elő: egy 3019 lóerős sportautó, amely új dimenziókat nyithat meg az autózás világában. Ez a lenyűgöző teljesítmény nem csupán számadat, hanem a jövő mobilitásának ígéretét is magában hordozza. A Totalcar részletesen bem

A kínai Ipari és Informatikai Minisztérium legfrissebb dokumentumai alapján a BYD prémium almárkájánál, a Yangwangnál teljesen megborult a valóság: az eleve hipersportautónak számító U9 kap hamarosan versenypályára szánt verziót Track Edition néven. Az új modellt négy darab, egyenként 555 kW-os (744 lóerős) elektromos motor mozgatja, az összteljesítmény így 2220 kW, vagyis 3019 lóerő. Összehasonlításképp, a jelenlegi elektromos hipersportautók sem mentek eddig 2000 lóerő fölé, a Lotus Evija 1972 lóerőt, a Rimac Nevera 1914 lóerőt tud.
A jelenlegi sorozatgyártott U9 teljesítménye 960 kW (1287 lóerő), ami figyelembe véve a hasonló európai modellek milliós árcéduláit, igazán kedvezőnek számít: mindössze 1,68 millió jüan, azaz körülbelül 80 millió forint. Ez a „gyengébb” változat is lenyűgöző teljesítményre képes, hiszen elérte a 391 km/h sebességet, a Nürburgringen pedig 7:17.900-as időt futott. A Track Edition azonban már a majdnem kétszeres teljesítményével várhatóan még inkább túlszárnyalja ezeket az eredményeket. A csomag tartalmazza a karbon tetőt, a fix hátsó karbon légterelőt és a hátsó diffúzort, emellett választható az első karbon splitter és akár az elektromosan állítható hátsó szárny is, ami tovább fokozza a jármű aerodinamikai teljesítményét.
A Track Edition technikai specifikációi igazán figyelemre méltóak: hossza 4,97 méter, szélessége 2,03 méter, míg magassága alig haladja meg az 1,3 métert. A tengelytáv 2,9 méter, ami stabilitást és dinamikus kezelhetőséget biztosít. Az autó önsúlya 2480 kg, és minden tengelyen azonos méretű, 325/30 R20-as abroncsokat találunk, ami egységesítést és optimalizált teljesítményt eredményez.
A hiányzó részletek helyett nézzük meg, mit kínál az alapmodell: a klasszikus U9-be egy 80 kWh kapacitású lítium-vasfoszfát akkumulátor került, amely lehetővé teszi, hogy a jármű akár 450 km-t is megtegyen a CLTC mérési ciklus szerint. A rendszer emellett képes akár 500 kW-os DC gyorstöltésre is, ami azt jelenti, hogy a töltés 30%-ról 80%-ra mindössze 10 perc alatt elvégezhető. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig többlengőkaros kialakítással rendelkezik, amelyhez a BYD DiSus-X intelligens futóművezérlése társul. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy az autó különféle trükkökre és akár háromkerekes közlekedésre is képes legyen.
2017-ben sokan kételkedtek abban, hogy az Egyesült Arab Emírségekben tervezett 5000 lóerős Devel Sixteen valaha is az utakon landol, de ha a Minisztérium bejelenti, hogy készül egy 3000 lóerős Yangwang, akkor valószínűleg érdemes hinni benne. Izgalmas lesz megfigyelni, milyen teljesítményre képes ez a brutális erőgép!