Max Verstappen lenyűgöző győzelmet szerzett Imolában, amely során a verseny minden pillanata tele volt izgalommal és feszültséggel.


Max Verstappen szinte azonnal dominálta a versenyt, hiszen már a rajtnál sikerült megszereznie 65. győzelmét egy lenyűgöző manőver révén.

Max Verstappen egy hajszálnyi lemaradással zárta az Emilia-romagna-i Nagydíj időmérőjét, hiszen mindössze 34 ezredmásodperccel volt lassabb Oscar Piastrinál. Spoiler alert: ez a kis különbség később nem játszott jelentős szerepet a verseny kimenetelében - nézzük meg, mi történt a rajtrácson!

A rajtnál a négyszeres világbajnok kissé megcsúszott, és visszacsúszott a harmadik helyre George Russell mögé. Azonban a Tamburello kanyarban higgadtan, magabiztosan előzte meg a pole-ból induló ausztrált, ezzel a bravúros manőverével már a verseny elején eldöntötte az Emilia-romagna-i Nagydíj kimenetelét. Így zajlott a jelenet:

Miután átvette a vezetést, a holland versenyző szinte azonnal eltávolodott a mezőnytől. Ebben a helyzetben szerepet játszott az is, hogy a második helyen haladó Piastri egy lassú kerékcsere miatt csak nehezen tudott visszatérni a pályára, így hátrányba került.

A verseny korai fázisában, Esteban Ocon kiesése miatt bevezetett virtuális biztonsági autós szakasz lehetőséget biztosított Verstappen számára egy költségmentes kerékcserére, ami gyakorlatilag időveszteség nélkül zajlott le, így közel 20 másodperces előnyre tett szert. Bár ezt a előnyt később eltüntette a valódi biztonsági autó érkezése, amelyet Andrea Kimi Antonelli kiesése miatt vezettek be, a versenyt újraindítva a négyszeres világbajnok magabiztosan lépett el a mezőnytől, és végül megnyerte a futamot. Mögötte a McLaren pilótái vívtak ádáz csatát a második helyért, ahol végül Lando Norris zárta a versenyt a második, míg Oscar Piastri a harmadik pozícióban végzett.

Az Emilia-Romagna Nagydíj végső eredménye:

Verstappen ezzel a diadalával 22 pontra mérsékelte a hátrányát a bajnoki éllovas Oscar Piastrival szemben. Íme, hogyan alakult a világbajnoki pontverseny a pilóták és a konstruktőrök között az Emilia-Romagna-i Nagydíj után:

Related posts