A Xiaomi már nem szenved el 2 millió forintos veszteséget minden egyes autóján.


A fent említett tényezők elengedhetetlenek voltak ahhoz, hogy a vállalat autóként számított vesztesége egy év leforgása alatt 14 százalékra csökkenjen.

A Xiaomi számára kedvező lehetőségek nyílhatnak az elektromos autók piacán, ahol sokkal sikeresebbek lehetnek, mint az Apple. Az elektronikai eszközök gyártásában szerzett tapasztalatukra építve lépnek be ebbe az új szegmensbe. Ehhez azonban hatalmas tőkeberuházásokra van szükség, hiszen a gyárak felépítése és a kutatás-fejlesztés rendkívül költséges folyamat. Az előrejelzések szerint 2024-re a társaság 6,2 milliárd jüanos veszteséget könyvelhet el, ami 136 ezer eladott autóra vetítve körülbelül 45 ezer jüanos, vagyis 2 millió forintos veszteséget jelent autónként.

Mivel azonban a gyártó szedánja, az SU7 kimondottan népszerű lett Kínában, jó úton haladnak a nullszaldó, majd a nem túl távoli jövőben a profitabilitás felé: 2025 első negyedévében a Xiaomi villanyautós részlege 18,1 milliárd jüanos bevételt termelt (az AI innovációs pedig félmilliárdot), mindehhez félmilliárd jüanos üzemi veszteség tartozik. Eddig majdnem 76 ezer SU7-et értékesítettek az évben, ami autónként már csak 6500 jüan, azaz 320 ezer forintos veszteséget jelent.

Természetesen ez még mindig jelentős szám, de ami igazán figyelemre méltó, az az, hogy ez a mennyiség 14 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakához képest. Lu Weibing, a Xiaomi autós részlegének vezetője, a cég fiatalos dinamizmusával indokolta az eredményeket. Még izgalmasabb azonban, hogy a márka számára kedvező jelek mutatkoznak, hiszen a várva várt YU7-es SUV, amely komoly versenytársa lesz a Tesla Model Y-nak, még csak most készül a bemutatkozásra. Az érdeklődés már most is meghaladja azt, amit a szedán bevezetésekor tapasztaltak. A YU7-es SUV ráadásul kedvezőbb áron lesz elérhető. Szakértők úgy vélik, hogy a Xiaomi már idén profitra tehet szert, optimistább elemzők szerint akár már a második negyedév során.

Related posts