Bár kevesebb résztvevővel, de mégis megrendezik az idei Kékszalagot.


A július 7-i vihar következtében több hajó is megsérült a Balatonon, de a szervezők elhatározták, hogy a károk ellenére sem marad el a 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Mi pedig utánanéztünk a részleteknek, hogy kiderüljön, miként zajlik majd a verseny a megpróbáltatások után.

Orkán erejű széllökésekkel, a legmagasabban Balatonfüreden mért 130 kilométer/órás széllel pusztított vihar nemcsak a Balatonnál, hanem országszerte július 7-én, hétfőn. Rengeteg fa és villanyoszlop dőlt ki, a vasúti közlekedés több útvonalon is leállt. A viharról készült videókon látszik, hogy több hajó is felborult, károsodott, emiatt felmerült a kérdés, hogy a körülmények ellenére is megtartják-e a július 10-én kezdődő Kékszalagot.

Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára és a Kékszalag Port ügyvezetője a Füred TV-nek elmondta, hogy a nevezési díjak visszatérítésre kerülnek azok számára, akik képtelenek részt venni a versenyen. Jelenlegi becslése szerint 15-20 hajó lehet azok között, akik lemondanak a részvételről. Ennek ellenére a szervezők optimisták, és továbbra is 500 feletti hajószámban reménykednek a július 10-én megrendezésre kerülő Kékszalagon, amely összesen körülbelül 2500 fő részvételével számol.

"Számos hajó súlyosabb vagy enyhébb károkat szenvedett el: a vitorlák szétszakadtak, az árbócok eltörtek, és a szárazföldön a szél gyakorlatilag egymásra döntötte a hajókat" - nyilatkozta Holczhauser András a Füred TV-nek. A Raffica csapat hajói, köztük a Kékszalag rekordtartó egytestű, olyan sérüléseket kaptak, amelyeket nem tudnak orvosolni a verseny kezdetéig, így a csapatok átszervezésére lesz szükség - tette hozzá. A katamaránok közül is akadtak komolyabb problémák, például a Prospex csapat hajója is érintett, de ők még reménykednek abban, hogy a versenyig sikerül helyrehozniuk a hibáikat.

A Litkey Farkas Process Solutions katamaránja sérülés nélkül megúszta a megpróbáltatásokat, ahogyan az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty legénysége is sikeresen biztos helyre juttatta hajóját. A Décision 35-ös flottából a Team Kaáli is részt vesz a rajtnál. Litkey Farkasék teljes mértékben felkészülve várják a Kékszalagot, és folyamatos kapcsolatban állnak minden csapattal, megosztva az érzéseiket, és szurkolva egymásnak, hogy mihamarabb újra együtt lehessenek a vízen.

A verseny időjárását egy elvonuló ciklon és egy kialakuló anticiklon közötti stabil légáramlási rendszer formálja. Az északnyugati szél, amely várhatóan erősen fújni fog, az első napon minimálisra csökkenti a tavi cirkuláció helyi hatásainak beavatkozási lehetőségét. Ugyanakkor a völgyekből érkező szélcsatornák, valamint a hegyek szélárnyékoló és léghullámkeltő hatásai is figyelembe veendők. A szél ereje a nyugati medence felé haladva fokozatosan gyengül, de a Keszthelyi-hegység alatt az első 36 órában még mindig élénk marad. A második napon a szél intenzitása csökkenni fog, de várhatóan a verseny végéig jelen lesz. Különösen az első napon a keleti medencében erős szeles körülményekre számíthatunk a versenyzőknek.

Horváth Ákos meteorológus részletes időjárás-előrejelzése elérhető a Kékszalag hivatalos weboldalán.

A Kékszalag Facebook-oldala szerint jó szél, izgalmas Kékszalag lesz, amit élőben is közvetítenek július 10. és 12. között a kekszalag.hu-n!

Related posts