Ezzel az autóval sikerült elérnem a kétliteres üzemanyag-fogyasztást.


Egy szériakivitelű Volkswagen ID.7 Pro S szedán egy közel ezer kilométeres teszten páratlanul kedvező átlagos energiafelhasználást ért el.

Tavaly októberben egy sikeres hipermiling kísérletet követően, amelyben a közúti energiahatékonyságra fókuszáltak, most egy újabb szintre lépett a Volkswagen ID.7 Pro S. A Nardò tesztpályán végrehajtott próbán a jármű egyetlen feltöltéssel lenyűgöző, 941 kilométeres távolságot tett meg. Ez a teljesítmény 32,7%-kal, vagyis majdnem egyharmaddal haladja meg a hivatalos WLTP hatótávolságot, amely 709 kilométer. Ráadásul, ha a nettó 86 kWh kapacitású akkumulátorra vetítjük, ez mindössze 9,2 kWh/100 km átlagos energiafelhasználást jelent.

A gyár állítása szerint ez olyan, mintha egy dízelmotorral hajtott autó körülbelül egy litert fogyasztana 100 kilométeren, ami a Volkswagen régóta dédelgetett álma. Valójában ez így van: egy liter gázolaj energiatartalma körülbelül 10,6 kWh, ami azt jelenti, hogy a VW kalkulációi szerint az ID.7 Pro S nem is egyliteres, hanem kilenc decis autó...! Azonban érdemes megjegyezni, hogy a dízelmotorok hatásfoka a gyakorlatban 30 és 50 százalék között változik. Ha 45 százalékos hatásfokot veszünk alapul, akkor a valóságos fogyasztás 1,93 liter, amit kerekítve két literre kaphatunk. Ez rendkívüli eredmény, különösen egy olyan járműtől, amely több mint két tonnát nyom és közel ötméteres hosszúságú.

A tájékozottabb olvasók számára felmerülhet, hogy egy olyan zárt körpályán, mint Nardò, ahol a pálya befelé dől, a kormányzás szinte feleslegessé válik, így az irányváltások során nem veszítünk energiát, valóban egyszerűbb kiemelkedő eredményt elérni. Azonban fontos megemlíteni, hogy a teszt során kifejezetten a lehetőségek maximumát igyekeztek kihozni az autóból. Ennek érdekében a városi forgalom csúcsidőszakának átlagsebességét, azaz 29 km/órát alkalmazták a 12,5 kilométeres körpályán. Ez a sebesség jelentősen elmarad az önkormányzáshoz szükséges "semleges" sebességtől, amely a legbelső sávban 100 km/óra, így a választott hatalmas körpálya inkább a zavartalan és egyenletes haladás biztosítását szolgálta.

A lassú átlagsebesség azt tükrözi, hogy a Volkswagen 941 kilométeres utat 32,45 óra alatt tette meg. A beszámoló azonban nem tartalmaz információt arról, hogy hányszor tartottak megállót pihenésre, szélvédő tisztításra vagy sofőr váltásra a teszt során.

Az autó minden részletében a szériakivitel mintapéldája volt. A kedvező, 0,23-as Cw értékkel rendelkező nagyautó hátsó kerekeit egy villanymotor hajtotta, amelynek csúcsteljesítménye 210 kW (286 lóerő). Ez a jármű 180 km/órás végsebességre képes, és mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára álló helyzetből.

Related posts