Az Audi kényes helyzetbe került, ami miatt 55 ezer munkavállaló bére került veszélybe.


Az Audi, amely súlyos válsággal küzd, tervezi eltörölni az éjszakai műszakokért és a túlórákért járó pótlékokat, továbbá csökkenteni kívánja a munkavállalók nyereségrészesedését is. A cég a béremelési megállapodásban rögzített ígéreteit sem tudja teljesíteni, ezért az áprilisi béremelést elhalasztaná.

Az Audi körülbelül 55 ezer munkavállalóját súlyos bércsökkentés veszélyezteti – értesült a Bild egy informált forrásból. Információk szerint az Audi vezetősége arra készül, hogy meggyőzze a bajorországi Ingolstadtban és a baden-württembergi Neckarsulmban található német telephelyek munkatársait a megállapodás szerinti béremelés késleltetéséről.

A kollektív tárgyalópartnerek már novemberben megállapodtak a béremelés részleteiről. A megállapodás szerint a bérek április 1-jén 2 százalékkal emelkedtek volna, ezt követően pedig a következő év áprilisától további 3,1 százalékos növekedés is várható lett volna. Azonban az Audi vezetése most úgy döntött, hogy elhalasztja a béremelést.

Ez azonban még nem minden, hiszen az Audi tervezi, hogy megszünteti az éjszakai műszakokért vagy a túlórákért járó pótlékokat. Ráadásul olyan hírek is napvilágot láttak, hogy a munkavállalók nyereségrészesedését is csökkenteni kívánják. A vállalat szóvivője az "Audi.Zukunft" paktumra hivatkozott, amely lehetőséget biztosít arra, hogy az üzleti körülmények romlása esetén újabb tárgyalásokra kerüljön sor.

Az Audi igazgatótanácsa megerősítette, hogy jelenleg ez a szituáció áll fenn. Az Audi vezetősége és az üzemi tanács folyamatosan, bizalommal és szervezett keretek között tárgyal, hogy a vállalat és az Audi munkavállalóinak érdekeit a lehető legjobban képviseljék.

- jelentette be a szóvivő.

"Kitartunk amellett, hogy a megállapodásban lefektetett alapelvek szerint ezeket a megbeszéléseket kizárólag belső körben, a tárgyalópartnereinkkel bonyolítjuk le" - tette hozzá. Más szavakkal, a gazdasági helyzet romlása miatt új tárgyalásokra van szükség.

Az Audi már régebb óta nehézségekkel küzd. Tavaly globálisan 12 százalékkal csökkentek az eladási mutatók, ami aggasztó trendet jelez. Németországban, ahol az ingolstadti központú cég működik, az értékesítési számok 21 százalékos visszaesést mutattak. Kínában, ami a világ legnagyobb autópiacának számít, az eladások szintén 11 százalékkal csökkentek. A helyzet következményei a munkavállalók számára még bizonytalanok, és sok kérdést felvetnek a jövőbeli munkahelyi stabilitással kapcsolatban.

Related posts