Karácsony Gergely új intézkedéseket jelentett be a rendkívüli gyorshajtást elkövetők ellen, amelyek célja a közlekedés biztonságának fokozása. Az új fellépések részletei izgalmas lehetőségeket kínálnak a közlekedési szabályok betartásának szigorítására.


Budapest utcáin egyre gyakoribbá váltak az extrém gyorshajtók, ami miatt a főpolgármester szigorúbb büntetéseket sürget a rendszeresen szabálytalankodókkal szemben. Karácsony Gergely az InfoRádióban hangsúlyozta, hogy a külföldi példák alapján a járművek elkobzása hatékonyan csökkenthetné a gyorshajtások számát, és jelentős visszatartó erőt képviselne.

A Fővárosi Önkormányzat innovatív technológiai megoldások segítségével 47 forgalmi sávban telepített sebességmérő kamerákat, szoros együttműködésben a rendőrséggel. Karácsony Gergely a tapasztalatok egy hónapnyi elemzése után megállapította, hogy a sebességhatár túllépése sajnos gyakori jelenség, hiszen a kamerák több mint ötvenezer esetben regisztrálták a szabálysértéseket.

"Az igazán aggasztó jelenség, ami sürgető cselekvésre ösztönöz minket, az a rendszeressé vált sebességhatár-átlépések, amelyek súlyosan veszélyeztetik a városi közlekedést. Például a Szentendrei úton, a Váci úton, az Árpád hídon, valamint a gyorsforgalmi utakon tapasztaltunk 140-150, sőt, akár 160 km/órás sebességet is. Ebből kifolyólag érdemes lenne az osztrák példát követve átgondolni, hogy a jelenlegi büntetési rendszer mellett szigorúbban büntessük az ilyen kirívóan veszélyes sebességhatár-átlépéseket" - hangsúlyozta a főpolgármester az InfoRádióban.

Ausztriában például nemcsak pénzbírság, illetve a jogosítvány bevonása a szankció, hanem szélsőséges esetekben a kocsikat is lefoglalják, akár el is kobozzák.

Karácsony Gergely véleménye szerint célszerű lenne, ha a Fővárosi Közgyűlés egyértelmű állásfoglalást fogalmazna meg ebben a témában, és javaslatot tenne a kormánynak, hogy integrálja ezt a közlekedési szabályokba.

"Egészen pontosan azt javaslom, hogy lakott területen belül, ha valaki 50 km/óránál nagyobb mértékben átlépi a megengedett sebességet, akkor időszakosan foglalják le az autóját, ha viszont ezt a szabálysértést rendszeresen elköveti,

Ebben az esetben az autója foglalásra kerül.

"Ausztriában ez jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy megakadályozzák az ilyen szélsőséges városi száguldásokat" - emelte ki.

A közlekedésbiztonságban szerinte széleskörű támogatást élvez ez a javaslat, sokakkal beszéltek is róla.

A tervezést egyébként az teszi lehetővé, hogy Budapesten korábban nehéz volt érvényt szerezni a sebességhatároknak, mert nem volt elég kamera, most viszont már ezek sokasága áll üzemben, a főváros önkormányzata beruházott.

A gyorshajtások zöme általában csupán a legminimálisabb mértékben történik. Ilyenkor - ahogyan azt ő is megjegyezte - "nincs is büntetés", hiszen nem a szankció a fő cél, hanem inkább a figyelem felkeltése.

"A városon belüli illegális autóversenyek felszámolása a jelenlegi szankciók mellett szinte lehetetlennek tűnik. Ennek ellenére úgy vélem, hogy bár ez a javaslat első pillantásra merésznek tűnik, ha Ausztriában sikerült megvalósítani, akkor Budapesten is van rá esély, hogy eredményes legyen" - nyilatkozta reményeit kifejezve a város vezetője.

Related posts