Idei első interjújában Russell azonnal megfosztotta Hamiltont egy győzelmétől.


George Russell a szünet után visszatért a Mercedes gyárába, és egy szemléletes példával mutatott rá, miért nem érdemes futamgyőzelmi célkitűzéseket megfogalmazni a Forma-1-es szezonok előtt. Ám, szándékosan vagy sem, egy apró hiba csúszott a tavalyi emlékeibe.

Russell legutóbbi kalandja Svédország hófödte tájain zajlott, ahol a vezetési képességeit csiszolta. Ezt követően a Kajmán-szigetekre utazott, hogy a pihenőidő utolsó heteit egy igazán különleges helyszínen, George Townban tölthesse el. De ne tévesszen meg senkit a „pihenés” kifejezés, hiszen egy autóversenyző számára ez csupán annyit jelent, hogy a napi edzések ugyanúgy folytatódtak, még a tropikus környezetben is.

A héten a brit pilóta visszatért a Mercedes brackley-i gyárába, hogy felkészüljön negyedik szezonjára a csapattal. A belső dinamika jelentős változáson ment keresztül, hiszen Lewis Hamilton, a hétszeres világbajnok, a Ferrarihoz igazolt. Helyére a Forma-1 történetének harmadik legfiatalabb versenyzőjeként Andrea Kimi Antonelli érkezik, aki mostantól a pilótapáros tapasztaltabb tagja lesz.

Tegyük hozzá, Russellnek már Hamilton mellett sem volt miért szégyenkeznie az együtt töltött három évük során, hiszen ebből kettőben legyőzte honfitársát a pontversenyben, győzelmekben 3:2-re, rajtelsőségekben 5:1-re bizonyult jobbnak, noha dobogós helyeket tekintve alulmaradt 20:14-re.

"A céljaim továbbra is változatlanok, és a hozzáállásom is a megszokott. A Forma-1 egy olyan különleges világ, ahol nem igazán érdemes konkrét célokat kitűzni. Mondhatnám, hogy tavaly három futamot nyertem, ezért idén négyet szeretnék, de elképzelhető, hogy ha az autó tíz győzelemre lett volna képes, még az öttel sem lennék elégedett." - nyilatkozta Russell a Mercedes hivatalos interjújában.

A gondolatmenetben fellelhető apró pontatlanság, hogy Russell tavaly nem három, hanem csupán kettő versenyt nyert (Spielbergben és Las Vegasban). A spái győzelmét ugyanis a súlyhatár megsértése miatt a díjátadót követően megfosztották, így az első hely helyett a második helyezett Hamiltonra szállt az elismerés.

Russell a tavalyi teljesítményei közül különösen a kvalifikációs eredményeire büszke, hiszen 20:4 arányban felülmúlta a pole-pozíciók rekordját birtokló csapattársát. Ennek ellenére hangsúlyozza, hogy nem engedi, hogy ez a siker túlzott magabiztossághoz vezessen.

Az elképzeléseimet inkább a részletekbe menően fogalmazom meg. Tavaly a legfőbb erősségem az időmérő volt, bár a versenytempóm nem mindig tükrözte ezt a teljesítményt. Tudom, hogy rendelkezem a szükséges köridőkkel, de nem értem, miért nem tudom ezt a verseny során is megvalósítani. Ezért azon leszek, hogy ezen a téren javítsak. Emellett más céljaim is vannak, melyek talán nem annyira nyilvánvalóak a nézők számára, de a fejemben pontosan kirajzolódnak.

"A Forma-1 varázsa abban rejlik, hogy minden évben új autóval kezdjük meg a szezont, melynek új kihívásai várnak ránk. Ami tavaly a legnagyobb előnyünket jelentette, az idén könnyen hátrányossá válhat, így folyamatosan alkalmazkodnunk kell az új körülményekhez" - hívta fel a figyelmet Russell.

A Mercedes február 24-én leplezi le idei Forma-1-es versenyautóját, a W16-ot, mindössze két nappal a bahreini közös tesztelés megkezdése előtt.

Related posts