Horner: Ha jövőre olyan erőforrással rendelkezünk, ami felülmúlja a Mercedesét, az eléggé kínos helyzetet teremtene számukra - F1VILÁG.HU

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nyíltan beszélt a 2026-os Forma-1-es idény előtt álló komoly kihívásokról, amelyekkel szembe kell nézniük. Ugyanakkor optimistán tekint a jövőbe, hiszen úgy véli, hogy a saját motorprogramjuk hosszú távon kifizetődő lesz, és ezzel hozzájárulhat ahhoz is, hogy Max Verstappen továbbra is a csapat tagja maradjon.
Bár a holland világbajnok szerződése 2028-ig köti őt Milton Keynes-hez, az utóbbi időszakban egyre inkább felmerültek olyan pletykák, amelyek arra utalnak, hogy Verstappen a Mercedes felé is érdeklődhet. Információk szerint a két fél között már zajlottak tárgyalások, de jelenleg valószínűbbnek tűnik, hogy 2026-ig a Red Bull színeiben versenyez. Ekkorra viszont már tisztábban láthatja, melyik gyártó teljesítette jobban az új motorszabályok által támasztott kihívásokat, és ennek tükrében hozhatja meg a következő lépéseire vonatkozó döntését.
A Red Bull nem kisebb fába vágta fejszéjét, mint hogy 2026-tól saját maga gyártja majd erőforrásait a Red Bull Powertrains részlegén keresztül, a Ford támogatásával. Horner tisztában van azzal, hogy ez hatalmas kockázat - de szerinte megéri.
"A jövő évben hatalmas nyomás nehezedik ránk, hiszen új erőforrás-gyártóként kezdjük meg működésünket" - nyilatkozott a szakértő. "Ez egy komoly kihívás, de a csapatunk rendkívül tehetséges. Jelentős beruházásokat eszközöltünk, és fantasztikus kultúra alakult ki a Red Bullon belül. Ki tudja, milyen eredményeket érhetünk el?"
"Ha jobban kezdünk, mint a Mercedes... az igazán kínos lenne számukra - vagy bármelyik másik gyártónak. De úgy vélem, versenyképes helyzetben leszünk, talán hasonlóban, mint most vagyunk a többi motorszállítóhoz képest. Még bármi megtörténhet."
A szabályalkotók jelenleg is dolgoznak azon, hogy a gyengébben teljesítő gyártók számára olyan "felzárkózási lehetőségeket" biztosítsanak, mint például nagyobb költségvetési keret vagy több tesztidő a próbapadokon - mindezt annak érdekében, hogy ne alakuljon ki túl nagy különbség a motorok között már a ciklus legelején.
Horner véleménye szerint a Red Bull saját motorgyártásra való áttérése hosszú távon megalapozza a csapat jövőbeni sikereit.
"Az, hogy minden egy fedél alatt van - a kasztnimérnökök a motorfejlesztőkkel kávézhatnak egy irodán belül -, óriási előny. Ezt nem szabad alábecsülni. A kommunikáció, az együttműködés, a közvetlen kapcsolat rengeteget számít majd a jövőben."
Bár lehet, hogy 2026 nem hozza el a várt áttörést, de 2027-re, 2028-ra és azon túl mindenképpen megtérül ez a lépés a Red Bull számára. Teljesen biztos vagyok ebben.