Hernádi Zsolt nyilatkozott arról, hogy milyen következményekkel járna, ha a Barátság vezeték teljesen leállna. Az interjú során kifejtette, hogy ez a helyzet jelentős hatással lenne az energiaszállításra és a térség gazdasági stabilitására. A Barátság vez

Drámai következményei lennének Hernádi Zsolt szerint annak, ha teljesen leállna a Barátság kőolajvezeték - a Mol elnök-vezérigazgatója a Mandinernek nyilatkozott erről, amit az Index szemlézett.
A cégvezető már a beszélgetés elején hangsúlyozta, hogy a több éve tartó konfliktus során a vezetéket szolgáló infrastruktúra már többször is célponttá vált. A legfrissebb incidens mindössze tíz nap leforgása alatt harmadszor érte az oroszországi szakaszt. Az első két támadás csupán néhány napos zökkenőt okozott, amelyeket viszonylag egyszerű karbantartási munkálatokkal orvosoltak. Azonban a legutóbbi esemény már nem ilyen egyszerű: a szakember véleménye szerint ez a támadás legalább ötnapos leállást eredményez, és a legoptimistább forgatókönyv szerint is csupán korlátozott kapacitással tudják majd újraindítani a vezetéket.
Hernádi Zsolt véleménye szerint, ha a vezeték teljes egészében leállna, az első néhány napban a meglévő üzemi készletekből lehetne fedezni az igényeket. Ezt követően azonban már a stratégiai tartalékokhoz kellene folyamodni. Ezeket a tartalékokat az Adria-vezetéken keresztül beszerzett kőolajjal lehetne pótolni, de ez lényegesen magasabb költségekkel járna. Hernádi megjegyezte: "Meggyőződésem, hogy ha a vezeték egyszer leáll, akkor nagyon valószínű, hogy soha többé nem fog újra működni. Ennek részben fizikai okai vannak. Olyan ez, mint egy elhagyott lakás vagy ház; az állaguk sokkal gyorsabban romlik."
A Mol korábban is felkészült a legrosszabb forgatókönyvekre, de ez jelentős költségekkel jár. 2014-ben, amikor az orosz-ukrán konfliktus új irányt vett, azonnal arra koncentráltunk, hogy felkészüljünk arra az esetre, ha bármelyik fél leállítja a vezetéket. Ennek érdekében kapacitásbővítést hajtottunk végre a magyar-szlovák összekötő szakaszon, hogy a pozsonyi finomítót délről tudjuk ellátni. Ugyanakkor ez nem a legköltséghatékonyabb megoldás, hiszen a jövőbeni szállítások jelentősen drágulhatnak - tette hozzá.