Új év, új kihívások: a MÁV jelentős átalakulásokkal készül, amelyek gyökeresen megváltoztatják az utazási élményt. Ez a lépés minden utast érinteni fog, és alapjaiban formálja át a vasúti közlekedés rendszerét. - Pénzcentrum
A Magyar Államvasutak Zrt. korszerűsíti járműparkját, és műholdas nyomkövető egységeket telepít azokhoz a járművekhez, amelyek kulcsszerepet játszanak a pályahálózat, a biztosítóberendezések és a felsővezetékek zavartalan működésének fenntartásában. A pályakarbantartási és -felújítási feladatok hatékonyabb végrehajtása érdekében az i-Cell, amely az elnyert pályázat révén valósítja meg projektjeit, egy különleges átemelő szolgáltatást is kifejlesztett a MÁV számára. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a már meglévő térinformatikai rendszerükön belül elemezzék a beérkező adatokat. E fejlesztések révén a vasúttársaság számára jelentősen javul a járműpark irányítása, így a működés hatékonysága és gazdaságossága is növekszik.
Nemcsak fejlesztési, hanem jelentős gazdaságpolitikai előrelépést is jelent, hogy a MÁV műholdas nyomkövető egységeket szereltet a pályakarbantartási és -felújítási munkákat végző járműveibe. Eddig csak a személy- és teherszállításban használt járműveken, mozdonyokon működtek ilyen berendezések - ezek teszik lehetővé többek között a szerelvények valós idejű helyzetének és sebességének térképen történő megjelenítését és az adatok folyamatos elemzését.
Az i-Cell pályázata sikerrel zárult, és már el is indította az eszközök telepítését 150 járműbe, amelyek az ország minden pontján aktívan szolgálnak.
A sínek általában a lakott területeken kívül helyezkednek el, ezért lényeges, hogy olyan szolgáltatót válasszunk a GSM kommunikációhoz, amely lehetővé teszi a folyamatos és valós idejű nyomkövetést. A megfelelő szolgáltató kiválasztása egy alapos és redundáns eszköztesztelési folyamat eredményeként valósult meg.
- Nyilatkozta a telematikai vállalat operatív elnöke. Farkas Károly hangsúlyozta, hogy az új, saját fejlesztésű szolgáltatás célja a jelentős járműpark hatékonyabb kezelése. Ezzel a megoldással a MÁV képes lesz az adatokat átvinni saját térinformatikai platformjára, ahol részletes elemzéseket végezhet.
A nem szokványos környezetből érkező információk nem standard, hanem egyedi, speciálisan fejlesztett, zárt rendszerekbe futnak be, ezért kompatibilissé kellett tennünk a két szisztémát. Így az üzemeltetésben résztvevő valamennyi jármű akár egyszerre is látható a MÁV szakemberei számára, sokkal tervezhetőbbé, átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá téve a szükséges munkálatokat, akár darut, akár munkagépet, gépláncot vagy éppen a karbantartókat kell egy adott helyre, adott időre szállítani
Farkas Károly kiemelte, hogy mindez nem csupán időbeli, hanem pénzbeli megtakarítást is jelent, ezzel erősítve a MÁV gazdaságosabb és hatékonyabb működését, továbbá elősegítve a fejlődési céljaik megvalósítását.