Gigantikus nyereség – Néha elengedhetetlen, hogy a megfelelő pillanatban kössük össze erőinket.


A Singapore Airlines lenyűgöző éves nettó nyereséget könyvelhetett el, amelyet jelentősen megdobott az Air India és a Vistara fúziójából származó egyedi nyereség.

A megnövekedett versenyre adott válaszként alacsonyabb légi viteldíjak negatívan befolyásolták az üzemi eredményt. A légitársaság csoport nagyjából 1,1 milliárd szingapúri dollár (847,20 millió dollár) egyszeri nyereséget realizált. Miután tavaly novemberben befejeződött a 49%-os tulajdonában lévő indiai Vistara légitársaság és az Air India egyesülése.

A Szingapúri Nemzeti Légitársaság bejelentette, hogy a március 31-én zárult pénzügyi évben nettó nyeresége 2,78 milliárd szingapúri dollárra rúgott. Ez az összeg felülmúlja az előző évben elért 2,68 milliárdot, és a Visible Alpha által várt 2,68 milliárd dolláros konszenzushoz képest is kedvezőbb eredménynek számít.

Az üzemi nyereség 37%-os csökkenést mutatott az előző évhez viszonyítva, elérve ezzel az 1,71 milliárd szingapúri dollárt. A visszaesés hátterében a légitársaságok közötti fokozódó verseny áll, amely a globális kapacitásbővítéssel párosulva a repülőjegyek átlagos viteldíjának 5,5%-os csökkenéséhez vezetett – tájékoztatott a Reuters hírügynökség.

Miközben a légitársaság rekord számú utast szállított évente, és a keresletet is erősnek írta le. Az iparág megnövekedett kapacitása csökkentette a jegyárakat, miközben az üzemanyag- és kiadásköltségek emelkedtek, ami csökkentette a profitmarzsokat.

A világ más légitársaságaitól érkező figyelmeztetéseket követően a Singapore Airlines közölte, hogy az Egyesült Államok bevezette vámok valószínűleg aláássák a fogyasztói és üzleti bizalmat. Megterhelik az utas- és teherfuvarozási piacokat. Az éves áruszállítási bevételek 4,4%-kal nőttek az erős e-kereskedelem és a romlandó áruk iránti kereslet, valamint a Vörös-tengeri hajózás zavarai miatt. A fuvarozási hozamok 7,8%-kal csökkentek a megnövekedett verseny miatt.

Amerikai légitársaságok, mint például az American Airlines és Delta előrejelzéseit, míg az ázsiai nagyvállalat, a Cathay Pacific szerint a légi áruszállítás iránti kereslet Kína és az Egyesült Államok között valószínűleg csökkenni fog. A Singapore Airlines részvényenként 30 szingapúri centes végső osztalékot jelentett be, ami alacsonyabb az egy évvel korábbi 38 szingapúri centre vetítve.

Related posts