A Forma-1 világában a sebesség és a precizitás találkozik, ahol a legjobb pilóták és csapatok küzdenek a legmagasabb dicsőségért. Az autók nem csupán gépek; ezek a technológiai csodák a mérnöki tudomány csúcsát képviselik, amelyek a legapróbb részletekig
Norris győzelmet aratott Mexikóban, ezzel pedig átvette a vezetést az összetett versenyben.
A McLaren brit versenyzője, Lando Norris rajt-cél győzelmet aratott a vasárnapi Forma-1-es Mexikói Nagydíjon, és átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben a futamon ötödikként záró csapattársától, Oscar Piastritól. Mögötte Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője végzett másodikként, míg a dobogó alsó fokára a címvédő és négyszeres vb-győztes Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája állhatott fel.
A rajt utáni első kanyarban Norris, aki a pole-pozícióból indult, elsőként érkezett meg, mögötte pedig Leclerc, Lewis Hamilton (Ferrari) és Verstappen vívtak heves csatát. A címvédő Verstappen a zsúfoltságban a kerékvetőre kényszerült, ami megakadályozta őt abban, hogy megfelelően fékezzen. Ennek következtében elhagyta a pályát, és a bukótéren átvágva próbálta meg visszanyerni a tempót. Amikor végül visszatért a versenypályára, kénytelen volt átadni néhány pozíciót azoknak a versenyzőknek, akiket a pályán kívül hagyott.
Norris zavartalanul, magabiztosan vezette a versenyt, míg Leclerc a második pozícióban loholt mögötte. Verstappen a harmadik helyért indított támadást Hamiltont ellen, de amint sikerült megelőznie a hétszeres világbajnokot, Hamilton nem adta fel a harcot. A brit egy merész manőverrel próbálta visszaszerezni a pozícióját, ám a kísérlete nem alakult a tervek szerint: elhagyta a pályát, és szabálytalanul, a fűn áthajtva tért vissza Verstappen elé. Ennek következményeként a versenybírók 10 másodperces időbüntetéssel sújtották őt.
A 20. kör végén Norris már közel kilenc másodperces előnnyel vezette a mezőnyt Leclerc előtt, míg Hamilton, akit megbüntettek, a harmadik helyen száguldott. Verstappen az ötödik pozíciót foglalta el, miután Oliver Bearman (Haas) megelőzte őt, így Bearman a negyedik helyre lépett előre. Piastri a rajtnál a kilencedik helyen indult, és az első húsz kör során mindössze egyetlen pozíciót sikerült javítania.
A 24. körben a Ferrari kerékcserére hívta Hamiltont, aki ekkor letöltötte a 10 másodperces büntetését, emiatt jelentősen visszaesett, sőt, az egy körrel később a bokszban járó Piastri is előtte tért vissza a pályára.
A második helyről Leclerc a 31., az élről Norris pedig a 34. körben cserélt kereket, utóbbinak azonban olyan nagy előnye volt már az ekkor második Verstappen előtt, hogy simán visszaállt az első pozícióba.
Néhány kör múlva Verstappen is friss gumikat kapott, és nyolcadik helyen tért vissza a pályára. Ekkor Norris magabiztosan vezette a versenyt, míg mögötte Leclerc és Bearman üldözték a második és harmadik pozícióban. Őket egy hármasfogatban követte Andrea Kimi Antonelli (Mercedes), George Russell (Mercedes) és Piastri. Sorrendben utánuk Hamilton és Verstappen haladt, készen arra, hogy kihívják riválisaikat.
Bearman, Russell, Piastri és Antonelli – valamint Hamilton – a 48. és 49. körben újra meglátogatták a bokszot friss gumikért, ami lehetővé tette Verstappen számára, hogy feljebb lépjen a dobogóra, és a harmadik helyet megszerezze.
A hajrában Piastri felkapaszkodott ötödiknek, Verstappen harmadik maradt Leclerc mögött, a negyedikként záró Bearman pedig F1-es pályafutása legjobb eredményét érte el.
A világbajnoki szezon következő állomása a jövő hét végén Brazíliában zajlik, ahol izgalmas versenyek várnak ránk.
Forma-1 Mexikói Nagydíj (Mexikóváros, 71 kör, összesen 305,584 km):
a pontszerzők: 1. Lando Norris (brit, McLaren) 1:37:58.574 óra, 2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 30.324 másodperc hátrány, 3. Max Verstappen (holland, Red Bull) 31.049 mp h., 4. Oliver Bearman (brit, Haas) 40.955 mp h., 5. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 42.065 mp h., 6. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 47.837 mp h., 7. George Russell (brit, Mercedes) 50.287 mp h., 8. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 56.446 mp h., 9. Esteban Ocon (francia, Haas) 1:15.464 perc h., 10. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:16.863 p h.
A versenyzők rangsora a következőképpen alakul: 1. Norris - 357 pont 2. Piastri - 356 pont 3. Verstappen - 321 pont 4. Russell - 258 pont 5. Leclerc - 210 pont 6. Hamilton - 146 pont 7. Antonelli - 97 pont 8. Alexander Albon (Thaiföld, Williams) - 73 pont 9. Nico Hülkenberg (Németország, Sauber) - 41 pont 10. Isack Hadjar (Franciaország, Red Bull) - 39 pont 11. Carlos Sainz Jr. (Spanyolország, Williams) - 38 pont 12. Fernando Alonso (Spanyolország, Aston Martin) - 37 pont 13. Bearman - 32 pont 14. Lance Stroll (Kanada, Aston Martin) - 32 pont 15. Liam Lawson (Új-Zéland, Red Bull) - 30 pont 16. Esteban Ocon - 30 pont 17. Cunoda Juki (Japán, Red Bull) - 28 pont 18. Pierre Gasly (Franciaország, Alpine) - 20 pont 19. Bortoleto - 19 pont Ez a rangsor tükrözi a versenyzők kiemelkedő teljesítményét az idény során, ahol Norris és Piastri között mindössze egy pont a különbség, így a verseny izgalma továbbra is fokozódik.
Az aktuális csapatok állása a versenysorozatban a következőképpen alakul: 1. **McLaren** – 713 pont, már biztosan világbajnok! 2. **Ferrari** – 356 pont, a hagyományos rivális, aki mindig harcban áll a legjobbak között. 3. **Mercedes** – 355 pont, a technológiai innováció és a teljesítmény mesterei. 4. **Red Bull** – 346 pont, akik folyamatosan támadnak, hogy visszanyerjék a csúcsformájukat. 5. **Williams** – 111 pont, a történelmi csapat, amely a fejlődés útjára lépett. 6. **RB** – 72 pont, új kihívásokkal néznek szembe, de nem adják fel! 7. **Aston Martin** – 69 pont, akik igyekeznek felzárkózni a mezőny élvonalához. 8. **Haas** – 62 pont, a kiscsapat, amely folyamatosan meglepetéseket okoz. 9. **Sauber** – 60 pont, akik a stabilitásra építenek a versenypályán. 10. **Alpine** – 20 pont, akik még keresik a versenyformájukat. Izgalmas versenyek várnak ránk, ahogy a csapatok küzdenek a legjobb helyezésekért!





