Egy-egy kör döntheti el az idei bajnoki címet.


A Ferrari vezetője úgy véli, hogy 2025-re a versenypályákon a mezőny annyira kiélezetté válik, hogy a versenyek kimenetele, és ezzel együtt a világbajnokság sorsa is a kvalifikációs időmérők során fog eldőlni.

Míg húsz, de akár tizenegy-két évvel ezelőtt a Forma-1-es időmérők kimenetele gyakran egy másodperces különbségeken múlott, manapság a Q1 és a pole pozíciót eldöntő Q3 során már csak tizedek, sőt, akár századok is döntik el, ki szerzi meg a legjobb rajthelyet. Az időmérők izgalma így a precizitás és a versenyzők közötti apró eltérések játékává vált.

A helyzet pikantériáját adja, hogy 2025-re a versenytávon is egybefonódik a mezőny, nem csupán az egykörös tempóban, ami új dimenziót nyit a versenystratégiák terén. Itt már a taktikázás nem játszik döntő szerepet, hiszen "erőből" szinte senki sem tudja legyőzni közvetlen riválisát. Ezt a tendenciát hangsúlyozta a legutóbbi Japán Nagydíj, ahol 53 kör alatt mindössze egyetlen pozíciócsere történt. A ferraris Lewis Hamiltonnak sikerült megelőznie a Racing Bulls fiatal tehetségét, Isack Hadjart, ezzel kiemelve a mezőny szoros versenyzését.

Ez nem túl kedvező hír a Ferrari számára, amely a mára már sokszor értelmét vesztett "élmezőny" talán leggyengébben szereplő csapata. Frederic Vasseur, a maranellóiak vezetője, a múlt vasárnapi Japán Nagydíjat követően meglehetősen borongós jövőképet vázolt fel. Ezen a versenyen Charles Leclerc csupán a 4. helyet szerezte meg, míg Lewis Hamilton csak a 7. pozícióban végzett.

"Az időmérő szerepe vitathatatlanul kulcsfontosságú az eredmények szempontjából, és ahogy a mezőny egyre szorosabbá válik, az autók közötti távolság minimálisra csökken, ez a megállapítás egyre inkább érvényesül. A jelenlegi szezonban már nem csupán az élen állóval való versengésről van szó - az idei év valóban egyfajta időmérős világbajnokságként is felfogható" - nyilatkozta a szakértő a Motorsport.com portálnak.

A fentieket erősítette meg a Suzukai időmérő, ahol a McLaren pilótája, Lando Norris 12 ezredmásodperces hátrányban végzett a Red Bull versenyzőjéhez, Max Verstappenhez képest, míg csapattársa, Oscar Piastri 44 ezreddel maradt le tőle. A verseny során az első hármas folyamatosan, néhány tizedmásodperces eltérésekkel követte egymást, ezzel izgalmas csatát hozva a pályára.

"A rajttól a leintésig túl közel volt a tempónk ahhoz, hogy bármit is tehessünk. Max jó futamot teljesített, egyszer sem hibázott, így végső soron az időmérőn múlott minden" - erősítette meg a Vasseurétől teljesen független megszólalásában a Japánban a 2. helyen záró, az egyéni bajnokságot Verstappen előtt immár mindössze egyetlen ponttal vezető Norris (62, illetve 61 egység).

Related posts