Feltűnő átalakulás várható a főváros közlekedési rendszerében, amely során az utasok véleményét is figyelembe veszik.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye szerint a fővárosiak véleményére van szükségük az éjszakai közlekedési hálózat átalakításával kapcsolatban. A társaság mind személyes, mind online fórumokon várja a lakosok visszajelzéseit, hogy együtt alakíthassák a város éjszakai közlekedését.
A 2023-as tavasz folyamán a BKK Agóra rendezvénysorozata életre kelt, lehetőséget biztosítva a város lakóinak arra, hogy közvetlen kapcsolatba lépjenek a közlekedésszervezés szakértőivel. Ezek az események nem csupán információcserére adnak alkalmat, hanem arra is, hogy a résztvevők megosszák gondolataikat és véleményeiket a főváros közösségi közlekedésének alakulásáról.
Azt is megemlítették:
A társaság éppen a teljes éjszakai közlekedési rendszer átalakításán fáradozik, hogy az még kényelmesebb és hatékonyabb legyen az utazók számára.
Június 1-jétől kezdődően a 2-es, 3-as és 4-es metrók késő estéken még hosszabb üzemidővel szolgálják utasaikat. Ezen kívül körülbelül 40 nappali buszjáratot is úgy állítottak be, hogy azok szinkronban induljanak a belvárosból éjfélkor elérkező metrókkal.
A következő lépésként a teljes éjszakai közösségi közlekedési hálózat megújulásának lehetősége is napirendre kerülhet. A társaság augusztus 31-ig egy online kérdőív segítségével gyűjti be a fővárosiak véleményét, emellett személyes és virtuális fórumok keretein belül is várják az ötleteket és javaslatokat - áll a közleményben.
A BKK tájékoztatása alapján az első személyes fórum augusztus 26-án, kedden fog zajlani a Városháza Parkban. Ezen a rendezvényen közvetlenül lehetőség nyílik kérdezni az átalakításon dolgozó szakemberektől. Az online egyeztetés pedig augusztus 28-án a BKK Facebook-oldalán lesz elérhető. Mindkét esemény során a résztvevők kifejezhetik véleményüket az átalakításról, így hozzájárulva a projekt sikeréhez.
A BKK saját megfogalmazása szerint törekvése, hogy a meglévő hálózat ésszerűsítésével, a járatok sűrítésével és átgondoltabb összeköttetésekkel olyan éjszakai közlekedési rendszert alakítson ki, amely a lehető legnagyobb mértékben hasonlít a nappali szolgáltatásokra.
A társaság meggyőződése, hogy a főváros valódi vibrálása akkor valósul meg, amikor az éjszakai órákban is élhető környezetet biztosítunk. Ezt legjobban egy versenyképes közösségi közlekedési rendszer kiépítésével érhetjük el.
- feljegyezték.
A közlemény szerint a javasolt hálózat legfőbb újdonsága abban rejlik, hogy...
az éjszakai igényekhez igazodó menetrend mellett 28 járat - nappali számozást és útvonalat követve - éjjel is közlekedhet a jövőben.
A BKK tervei szerint a hétvégi éjszakákon bővülne a felszíni kötöttpályás kiszolgálás is, egész éjjel közlekedne például az 1-es és a 47-es, valamint rövidebb útvonalon a 17-es villamos.
Az újonnan tervezett hálózat jelentősen megnövelné a lefedett területet, lehetővé téve a gyorsabb közlekedést, akár a külső kerületek felé is. Emellett a járatok választéka is bővülne, figyelembe véve az utasforgalmi igényeket.