Meglepetésként robbant be a Magyar Nagydíj színpadára Charles Leclerc, aki lenyűgöző teljesítménnyel hódította el a pole-pozíciót.


A legelkötelezettebb Ferrari-szurkolók talán erre a fordulatra számítottak: Charles Leclerc diadalmaskodott a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén, felülmúlva a hétvégén eddig teljesen domináló McLaren párost, Oscar Piastrit és Lando Norrist. A vasárnapi futamon Norris mellől a második sorból George Russell vághat neki a versenynek, míg a Ferrari másik pilótája, Lewis Hamilton sajnos a Q3-as szakaszig sem tudott eljutni a budapesti kvalifikáción.

A 40. Magyar Nagydíj jubileumi hétvégéjének pénteki nyitánya a várt forgatókönyv szerint alakult: a McLaren csapata, élén a világbajnoki éllovas Oscar Piastrival és a második helyezett Lando Norris-szal, uralta a pályát. A brit pilóta mindkét gyakorlást megnyerte, de az ausztrál csapattársa szoros versenyben követte őt, így ismét izgalmas összecsapás körvonalazódott a Hungaroringen, ahogyan tavaly is.

A négyszeres világbajnok Max Verstappen váratlanul nem tudta megütni a megfelelő ritmust és egyensúlyt az autójával, így pénteken csupán egy kilencedik és egy 14. helyezést ért el. Ma sem alakultak jobban a dolgok a Red Bull számára: a holland pilóta a 12. pozícióban végzett, míg csapattársa, Cunoda Júki a 19. helyen zárta a záró edzést. Az élmezőnyben is csupán egyetlen változás történt: Norris és Piastri helyet cseréltek, míg Leclerc ismét a harmadik helyet foglalta el.

A várva várt időmérő Mogyoródon tökéletes körülmények között indult: harminc fokos meleg, enyhén felhős égbolt és friss szellő fogadta a versenyzőket. Az esemény a két Williams autó pályára gurulásával vette kezdetét, ahol Carlos Sainz 1:18.282-es időt futott, míg Alexander Albon gyorsabban, 1:17.441-es kört teljesített. Ezt követően a mezőny élvonalbeli versenyzői, köztük Verstappen, Norris és Piastri is pályára léptek. Piastri kiemelkedően teljesített, több mint három tizeddel megverve brit csapattársát, és nyolc tizeddel előzve meg a címvédőt...

A Mercedesek és Franco Colapintó teljesítménye ezúttal valóban figyelemre méltó volt, de a legnagyobb meglepetést a két Aston Martin produkálta. Lance Stroll egy kiemelkedő kört futva a harmadik pozícióba ugrott, mindössze három perccel az első etap vége előtt. Ezt követően Fernando Alonso is megvillantotta tehetségét: a kétszeres világbajnok spanyol 1:15.281-es idővel a vezető helyre került - ám csak rövid időre, mivel Oscar Piastri gyorsan megelőzte őt, és sikeresen megtartotta az első pozíciót.

Érdekesség, hogy az ausztrál ideje 1:15.211 volt ekkor, ami gyorsabb, mint Norris tavalyi pole-pozíciós eredménye.

A meglepetések sorát a verseny során Isack Hadjar harmadik helyezése indította, míg a kick sauberes Gabriel Bortoleto a hatodik pozíciót szerezte meg. Carlos Sainz a nyolcadik helyen végzett. Lewis Hamilton a 10. helyen zárta a futamot, míg Max Verstappen csupán a 11. pozícióban fejezte be a versenyt...

Fél öt körül, a Q2 kezdete előtt néhány perccel beborult az ég a Hungaroring felett, a kezdésre pedig meg is érkezett az eső, a lelátón is előkerültek az esőkabátok. Nemcsak a csapadék, de a csökkenő aszfalthőmérséklet is megzavarta a pilótákat, a kezdeti 53-ról gyorsan 40,5 fokra redukálódott a hőmérséklet. Hamar a boxutca végére sorakoztak a pilóták, az eső miatt szerettek volna minél hamarabb teljesíteni a tökéletes kört.

Alonso 1:15.395-tel ismét az élre állt egy időre, de Norris gyorsan bekúszott 1 perc 15 másodperc alá, amitől márkatársa mindössze 15 ezreddel maradt el, miközben Colapinto körét pályaelhagyás miatt törölték a bírák. Öt perccel a második szekció vége előtt Hamilton, Sainz, Bortoleto, Antonelli és Colapinto volt veszélyzónában, a két McLaren pedig - nem meglepő módon - a legjobb idővel állt. Az újoncok közül Bortoleto, Hadjar és Lawson is bejutott végül a top tízbe, míg hatalmas meglepetésre Hamilton nem tudott javítani, így Kimi Antonelli, Colapinto, Sainz és Bearman társaságában kiesett.

Mindig ez van, mindig ez van

- mondta csalódottan csapatrádión a brit versenyző újabb kifejezetten rossz időmérő edzése után. Látszott Hamiltonon, hogy a kudarcot nehezen tudja megemészteni. Ugyanakkor csapattársa, Charles Leclerc még mindig versenyben volt, igaz, a szabiedzéseket elért harmadik pozíciója ellenére ezúttal a hatodik legjobb idővel várta a végelszámolást.

Amint a versenybírák zöld utat adtak, a Q3-ba lépett pilóták sorra hagyták el a boxokat. Ekkor a McLaren mellett a Racing Bulls és az Aston Martin is mindkét versenyzőjét a pályán tudhatta. Az első mért körök után Piastri került az élen, bár az ausztrál időeredménye nem érte el a Q2-ben elért teljesítményét. Szorosan mögötte, mindössze egy tizeddel lemaradva, Norris követte őt, míg Russell két tizeddel később zárta a sort.

Hadjar ekkor még a garázs mélyén tartózkodott, miközben a Racing Bullsnál izgatottan készültek a fiatal francia pilóta mért körére. Russell a csapatrádión keresztül jelezte, hogy a pályán rendkívül szeles időjárási körülmények uralkodnak. Az utolsó percekben Verstappen is jelentkezett, és arról számolt be csapatának, hogy az autója tapadása gyakorlatilag nulla, mintha jégen kellett volna irányítania. Az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll, három perccel a záró etap előtt teljesítette első mért körét, amelynek ideje 1:15.498 lett, ezzel a harmadik pozícióra ugrott előre.

Valóban, de itt volt csapattársa, Fernando Alonso, aki lenyűgöző teljesítménnyel a második helyre ugrált, mindössze egy tizeddel lemaradva az éllovas Piastritól, 1:15.481-es idejével. Csapata lelkesen dicsérte a spanyol pilótát, hiszen igazán kiemelkedő kört futott. Ekkor Norris is nekilendült, hogy megpróbálja javítani az idejét, de sajnos az első szektorban máris gyengébb részidőt mért, mint amit korábban produkált.

A hátralévő másodpercekben világossá vált, hogy senki sem tudja megakadályozni a Ferrari pilótájának diadalát. A második helyezett Piastri, míg a harmadik pozíciót Norris szerezte meg. Alonso a negyedik legjobb idővel a második sorból vághat neki a vasárnapi futamnak. A történet pikantériája, hogy Leclerc a csütörtöki médiapresszón kifejtette, a Hungaroring a leggyengébb pálya számára a szezon során. Valószínű, ha valaki akkor azt mondta volna neki, hogy ő fogja birtokolni az első rajtkockát vasárnap, csak nevetett volna ezen a gondolaton.

A jubileumi Magyar Nagydíj 70 körös versenye vasárnap délután 3 órakor rajtol a Hungaroringen.

Related posts