Szijjártó Péter bejelentette, hogy újabb jelentős megállapodás jött létre az Audival, amely új távlatokat nyithat a két fél együttműködésében.

A kormány friss stratégiai együttműködést alakított ki az Audi vállalattal, melynek célja Győr pozíciójának megerősítése az autóipari innováció terén, különösen az elektromobilitás új korszakában. A győri üzem büszkén jelentette be, hogy legyártották az egymilliomodik Audi Q3 modellt, ami kiválóan tükrözi a vállalat stabilitását és jövőbeli jelentőségét a magyar gazdaságban. Magyarország ambíciója, hogy az európai autóipar központjává váljon, amit a folyamatos befektetések és technológiai újítások is alátámasztanak.
A kormány új stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Audival, amely vállalat a hazai autóipar egyik legstabilabb tartóoszlopaként nem csupán a magyar gazdaság jelenét, hanem a jövőjét is jelenti - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Győrben, ahol mostanra legördült az egymilliomodik Q3-as modell is a gyártósorról.
A tárcavezető bejelentette, hogy az új stratégiai együttműködési megállapodás legfőbb célkitűzése, hogy a német autógyártó újabb beruházásokat irányítson Győr felé, ezáltal erősítve Magyarország gazdasági pozícióját, és elősegítve a gazdaság gyors és sikeres átalakulását. "Ma közös célokat tűztünk ki, hogy együtt érjük el a sikert az elektromobilitás által meghatározott új autóipari korszakban" – fogalmazott Szijjártó Péter, hozzátéve:
Megállapodtunk abban, hogy Győrben önök játsszák a kulcsszerepet az ipari modernizációs folyamatok terén, legyen szó akár robotizálásról, automatizációról vagy digitalizációról. Együttműködésünk célja, hogy a korunk egyik legnagyobb kihívásával, az energiaellátás hatékonyságával, közösen nézzünk szembe és találjunk megoldásokat. Azt is elhatároztuk, hogy az Audi Győr nemcsak a termelés terén, hanem új területeken, mint a szolgáltatások és a kutatás-fejlesztés, is fokozza jelenlétét. Továbbá, fontosnak tartjuk, hogy a kapcsolat az Audi, az egyetem és a győri szakképző iskolák között egyre szorosabbá váljon.
Fontos mérföldkőnek nevezte, hogy Győrben elkészült az egymilliomodik Q3-as modell, ami jól mutatja, hogy az Audi készen áll arra, hogy a jövő autóiparában is olyan sikeres legyen, mint eddig. Beszédében a miniszter kifejtette, hogy ugyan az utóbbi évek válságai során többször is teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, az nem változott, hogy a globális gazdaság gerincoszlopa továbbra is az autóipar, amely technológiai forradalmon megy keresztül.
"Az elmúlt évek gazdasági nehézségei során egyértelművé vált, hogy csak azok az országok érhetik el a gazdasági sikert, amelyek az autóiparban is kiemelkednek. Ennek érdekében Magyarország ambiciózus gazdaságstratégiai célokat tűzött ki maga elé, miszerint szeretnénk az európai autóipar középpontjává válni, és vezető szerepet betölteni az autóipar technológiai forradalmában" - nyilatkozta Szjjártó Péter.
Örömmel, és talán mindenféle túlzás nélkül kijelenthetem, hogy gazdasági stratégiai célkitűzésünk valóra vált: Magyarország a globális autóipar technológiai forradalmának éllovasa lett.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy az elmúlt másfél évtizedben a magyar autóipar termelési értéke négyszeresére emelkedett, tavaly már elérte a lenyűgöző 13 ezer milliárd forintot, és az iparágban több mint 160 ezer ember dolgozik. "Hamarosan a világ három országának egyike leszünk, ahol mindhárom német prémium autómárka saját gyárral bővíti tevékenységét. Ezen kívül mindhárom vállalat az elektromobilitási stratégiájának középpontját Magyarországra helyezte. Ráadásul ez a jelentős német jelenlét erőteljes kínai gazdasági aktivitást is vonzott."
"Ha megnézzük, hogy milyen autóipari beruházások zajlanak ma Magyarországon, akkor azt láthatjuk, hogy amint ezek a beruházások véget érnek és mind termelésbe állnak, akkor Magyarország egyből a globális autóipar Bajnokok Ligájában selejtező nélkül a csoportkörbe jut" - hangsúlyozta. "Egyszerre fogunk termelni több mint egymillió autót, több mint kétmillió motort, és miénk lesz a világon a második legnagyobb kapacitás az elektromos akkumulátorok gyártása tekintetében" - folytatta.
A miniszter végül hangsúlyozta, hogy mindez Győr és az Audi nélkül elképzelhetetlen lenne: "Az Audi három évtizedes győri jelenléte alatt 5200 milliárd forint értékű beruházást valósított meg a városban. Jelenleg már több mint 12 ezer embernek ad munkát a vállalat, folyamatosan a kétmilliós éves motorgyártási célkitűzést célozza meg, valamint az autógyártásban is a 200 ezres éves darabszám elérésére törekszik. Ráadásul karbonsemlegesen működik, és a magyar exportteljesítmény egyik legfontosabb pillére" - részletezte a miniszter, ahogyan azt az MTI is összegzett.