A WRC2 éllovasa úgy véli, hogy megérdemelne egy esélyt, hogy Rally1-es autóval versenyezhessen.


A 2024-es WRC-szezon lezárulta után Yohan Rossel neve máris a Rally1-es versenyzők között kezdett el keringeni, bár akkoriban anyagi okok miatt nem tudta megvalósítani ezt az álmot.

Yohan Rossel 2021-ben elérte, hogy megnyerje a WRC3-as bajnokságot, amely a nem gyári támogatással induló Rally2-es autóval versenyzők számára volt fenntartva. Ezt követően a francia pilóta a Citroen C3 volánjánál ülve tovább csiszolta tudását, és már a WRC2 bajnoki címéért küzd.

Tavaly Rossel hosszú ideig küzdött a bajnoki címért, de végül a negyedik helyen végzett. Az idei év viszont másképp alakul: hat versenyt követően már a bajnokság éllovasaként büszkélkedhet.

A 30 éves pilóta neve már tavaly is szóba került a szezon végén, mint potenciális M-Sport versenyző, de mivel a Ford csapatnál a Rally1-es lehetőséghez anyagi hozzájárulás szükséges, ezt Rossel nem tudta megoldani, ezért idén is a WRC2 mezőnyében folytatja.

A francia versenyző akkor elárulta, hogy mennyibe került volna a Rally1-es autó vezetése.

Yohan Rossel felfedte, hogy mennyibe került volna számára néhány verseny az M-Sport Rally1-es versenyautójával.

Rossel véleménye szerint elérkezett ahhoz a szinthez, ahol már megérdemli, hogy tesztelje képességeit egy Rally1-es autó volánja mögött.

Yohan Rossel a DirtFishnek nyilatkozva kifejtette, hogy úgy érzi, navigátorával, Arnaud Dunanddal már elérték azt a szintet, ahol lehetőségük nyílhat Rally1-es autóval versenyezni. „Úgy gondolom, mindketten képesek vagyunk a megfelelő teljesítményre, de az igazi kérdés az, hogy valóban harcba szállhatunk-e a világbajnoki címért, hiszen jelenleg nem kaptunk esélyt egy Rally1-es autóra” – mondta Rossel. „Eredetileg az volt a tervem, hogy minden bajnokságot megnyerjek, mielőtt átlépek a Rally1-es szintre. Jelenleg még nem nyertem WRC2-es bajnokságot, de már számos versenyt megnyertem, és mindenfelületen a győzelemért küzdök. Az álmom az, hogy Rally1-es autóban versenyezhessek, és ha elegendő tapasztalatot szerzek, akkor a világbajnoki cím is elérhető cél lesz számomra. Jelenleg azonban a Rally1-es autóval való lehetőség az, ami igazán motivál.” „Célom, hogy a leggyorsabb legyek a legjobb versenyzők között, ami azonban nem a WRC2-es mezőnyben valósul meg. Ennek ellenére folyamatosan fejlődöm és tanulok, ami fontos számomra.”

2027-től kezdődően a Rally1-es és Rally2-es autók teljesítménye között a különbség jelentősen csökkenni fog, így a két kategória szintje szinte összeér.

"Ha világbajnoki címre pályázol, elengedhetetlen egy Rally1-es jármű. Jelenleg az a célom, hogy a WRC2-ben érjem el a legmagasabb szintet, és ha ezt meg tudom valósítani, akkor teljes készenlétben fogok várni a 2027-es szezonra."

A 2027-től megjelenő WRC27-autókat ráadásul nemzeti és kontinentális bajnokságokban is lehet majd használni, így akkor bárki megmutathatja tudását topkategóriás autóval is, még, ha a WRC-ben nem is a Rally1-es mezőny tagja.

Related posts