A bölcs öreg róka Szingapúr forgatagában szinte villámgyorsan szeli át az utcákat.


Meglepetés: a McLaren pilótái, a ferraris Charles Leclerc vagy a Red Bull-os Max Verstappen helyett a mezőny korelnöke, Fernando Alonso villantott az első edzésen.

Helyi idő szerint 1:30-kor, a levegő 29 Celsius-fokos melegével és az aszfalt forró, 36 fokos hőmérsékletével indult el a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság 18. fordulója, a Szingapúri Nagydíj első szabadedzése. A csütörtöki heves esőzés után ezúttal csak szemerkélő eső fogadta a versenyzőket a délkelet-ázsiai városállamban, ahol a pálya izgalmas kihívásokat tartogatott.

A Marina Bay versenypályát a korábbi eső alaposan megtisztította, így a versenyzők egy teljesen új élmény előtt álltak. Ráadásul idén a 2-4. és a 14. kanyartól a célvonalig új aszfaltréteget kaptak, ami azt jelentette, hogy a járművek gyenge tapadással néztek szembe. A pilóták az FIA "hőségriasztásának" értelmében a külső modulról működő hűtőfelsőbe öltözve készültek fel a 60 perces gyakorlás megkezdésére.

Elsőként Liam Lawson, a Racing Bulls színeiben, vágott neki a pályának, de hamarosan más versenyzők is csatlakoztak hozzá. Az Aston Martin pilótáin kívül minden egyes autóra a kemény keverékű Pirelli gumikat szerelték fel, míg Fernando Alonso és csapata az első körök alatt a közepes gumik mellett döntöttek.

Hat perc elteltével a Williams csapatánál problémák adódtak: Alex Albon a jobb hátsó féktárcsával visszatért a bokszba, és az oltási folyamat nem zajlott zökkenőmentesen. A csapat később bejelentette, hogy a brit-thai versenyző az edzés hátralévő részében már nem fogja folytatni a vezetést.

Kint a pályán, csupán 10 perc elteltével a legutóbbi két futam győzteseként bemutatkozó Max Verstappen, aki Szingapúrban még sosem tudta megízlelni a győzelem ízét, a Red Bull volánjánál a leggyorsabb időt futotta (1:34,059). Azonban a ferraris Lewis Hamilton nem sokáig váratott magára, és gyorsan átvette a vezetést.

A pálya tapadása folyamatosan javult, a sorrend is percről percre változott, 20 perc után a mclarenes Lando Norris, Verstappen, Alonso, és a két Ferrari sorakozott a top 5-ben. Az angol ideje másfél másodperccel volt jobb a holland feljebb említett legjobbjánál.

Még 26 perc volt hátra a versenyből, amikor a pályán megjelent az első szett lágy gumi. Lance Stroll Aston Martinjára a piros Pirelli abroncsok kerültek fel. A kanadai pilóta azonban a tapadós gumik ellenére sem tudta feljavítani a helyezését, és mindössze a 11. legjobb időt futotta.

Leclerc jelentős előnyre tett szert a lágy gumikkal, így simán átvette a vezetést, míg Verstappen az első próbálkozásával csak a harmadik legjobb időt futotta a piros abroncsokon. Norris, aki a második helyen zárta a kört, csupán négy tizedmásodpercre volt Leclerc idejétől. A holland versenyző később próbálkozott, ám csak Norris mögé tudott állni a sorrendben.

A lágyakra másoknál később váltó Alonso 12 perccel a vége előtt ugrott az élre, az addig lassabb bajnoki éllovas, Oscar Piastri pedig Norris elé lépett fel.

A gyors körös etapok végeztével az említettek mögött a a Racing Bulls-os Isack Hadjar, a lágy gumin mért kört nem teljesítő Carlos Sainz, Hamilton, a Red Bull-os Cunoda Juki és a haasos Esteban Ocon állt az első tízben.

Az utolsó percek minden résztvevő számára a versenyszimulációk izgalmas világába vezettek, ahol a jobban megtankolt körök domináltak. Fontos megjegyezni, hogy a mostani tempó és a begyűjtött adatok nem teljesen tükrözik a valós versenyhelyzetet, mivel a szombati időmérő és a vasárnapi futam is késő délutáni fényviszonyok helyett esti, villanyfényes környezetben fog zajlani.

A hétvége pénteken magyar idő szerint 15 órakor folytatódik a második gyakorlással, szombaton 11.30-kor jön a harmadik edzés, 15 órakor a kvalifikáció, míg vasárnap 14 órakor rajtol majd a Szingapúri Nagydíj.

Related posts