A 2025-ös Forma-1-es előszezoni teszt leglényegesebb tanulságai Az idei előszezoni teszt a Forma-1 világában izgalmas új fejleményeket hozott. A csapatok nem csupán a technikai újításokat próbálták ki, hanem a versenystratégiáikat is finomították. Íme a


Három napos tesztelés után Bahreinben, csupán két héttel az ausztráliai szezonnyitó előtt, a RacingNews365 összegyűjtötte a leglényegesebb tanulságokat az előszezoni tesztekről.

Bár sokan a szenzációs átalakulást várták, a Red Bull legújabb RB21-es modellje meglepően hasonlít a problémákkal teli elődjére, az RB20-ra. Max Verstappen a beállításokkal küzdött, és noha az utolsó napon a második helyet tudta megszerezni, a gép mechanikai gondjai arra figyelmeztetnek, hogy az autó működési tartománya meglehetősen korlátozott. A Red Bull új műszaki vezetője, Pierre Wache már kritizálta a versenytársak terveit, ami aggasztó jeleket küldhet a csapat számára.

Adrian Newey, a Forma-1 egyik legismertebb mérnöke, mostantól az Aston Martin műszaki partnereként vág neki új kihívásának. Ő irányítja azt a csapatot, amely 2023 nyara óta nem tudott számottevően előrelépni a teljesítmény terén. Bár sikerült orvosolniuk a versenyzők korábbi aggályait, az AMR25 még mindig nem képes felvenni a versenyt a mezőny többi csapatával, és jelenleg a Williams és az Alpine is megelőzi őket. Az Aston Martin tehát komoly feladat előtt áll, hogy visszanyerje versenyképességét.

A 2024-es katasztrofális szezonkezdés után az Alpine jelentős előrelépést tett. Ez olyan kulcsfontosságú személyeknek köszönhető, mint David Sanchez, aki a McLarentől érkezett. Az autó javult, és erős változások történtek a csapaton belül is, így az Alpine most már világos irányvonalat követ. A konstruktőrök versenyében pedig a hatodik helyre lépett előre.

Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója rámutatott a rugalmas hátsó szárnyak jelentőségére, amelyeket a versenytárs csapatok, főként a Ferrari és a McLaren alkalmaztak, mivel ezek képesek lehetnek a DRS-effektus utánzására. Ez a megosztó téma valószínűleg a szezon során is kiemelt figyelmet kap, de az évadnyitó hétvégén különösen fontos szerepet játszik majd.

Bár jelentős befektetés történt, az Audi továbbra is a leglassabb csapat a rajtrácson, és csak Nico Hülkenberg erőfeszítései adnak valamilyen tisztességet a csapatnak. A csapat továbbra is küzd, ami jól mutatja a jelentős kihívást, amellyel szembesülnek, miközben a fejlődést keresik.

A paddockból érkező visszajelzések egyértelműen arra utalnak, hogy a konstruktőri címvédő McLaren nemcsak folytatja az előző év végén megkezdett sikeres vonalat, hanem akár még előrébb is léphet. Az egykörös teljesítmény és a versenytempó terén egyaránt kiemelkednek a mezőnyből. Különösen Lando Norris versenyszimulációja keltett meglepetést, hiszen a riválisok számára aggasztó jelenségként jelentkezett.

A 2025-ös Forma-1-es szezon kezdete már a küszöbön áll! A száguldó cirkusz versenyzői március 15-én veszik kezdetét a lenyűgöző melbourne-i Albert Parkban, ahol izgalmakra és látványos versenyekre számíthatunk.

Related posts