2,5 millió autó visszahívása zajlik Európában: a légzsákok halálos kockázatot jelentenek, hatalmas botrány bontakozik ki - Pénzcentrum


Franciaország 2,5 millió olyan autót hívott vissza, amelyek hibás légzsákokkal vannak felszerelve, miután egy tragikus baleset következtében egy 37 éves anya életét vesztette, mivel a légzsák robbanása okozta a tragédiát - számolt be róla a BBC.

A francia közlekedési minisztérium kedden bejelentette, hogy vezetési tilalmat léptet életbe minden olyan járműre, amely Takata légzsákkal van ellátva, különösen Korzikán és a tengerentúli területeken. Emellett a 2011 előtt gyártott autókra is vonatkozik ez a korlátozás a kontinentális Franciaországban. A melegebb éghajlati viszonyok – mint amilyenek a Karib-térségben vagy a Földközi-tenger vidékén jellemzőek – hozzájárulhatnak a légzsákok működésének instabilitásához.

Az érintett járművek száma 1,7 millió. A minisztérium közlése szerint további 800 000, 2011 utáni kontinentális franciaországi autó tulajdonosának jelentkeznie kell a márkakereskedőjénél, hogy kicseréljék a légzsákjaikat. A döntés jelentős szigorítás a reimsi tragédiára adott kezdeti reakcióhoz képest, amely csak bizonyos Citroën járműveket (CS3 és DS3) érintett.

A probléma a Takata japán gyártó légzsákjaival kapcsolatos, amelyeket a világ szinte összes vezető autógyártója beépített. A légzsákok ammónium-nitrát gázt használnak az azonnali felfúvódáshoz, de a gáz forró és párás körülmények között károsodhat, ami erőteljes robbanásokhoz vezethet, amelyek fémszilánkokat lövellnek a vezető arcába.

Franciaországban az elmúlt időszakban 18 haláleset történt, amelyeket a légzsákok hibájának tulajdonítanak, s ezek közül 16 eset a tengerentúli területeken zajlott. A minisztérium bejelentette, hogy minden érintett járművezető számára ingyenes cserejárművet biztosít, amíg a légzsákok cseréje megvalósul. A Stellantis autógyártó, amely a C3 és DS3 modellekért felel, közleményében hangsúlyozta, hogy elkötelezett a gyors és átlátható intézkedések mellett, hogy ügyfelei számára hatékony megoldást kínáljon.

A Takata légzsákok miatt világszerte körülbelül 35 ember vesztette életét, és eddig mintegy 100 millió járművet hívtak vissza. A botrány leginkább az Egyesült Államokban robbant ki, de az utóbbi két évben Európában is egyre nagyobb figyelmet kapott. Ezen a héten a Stellantis brit leányvállalata egy vezetési tilalmat adott ki a Citroen C3 és DS3 modellekre is, jelezve, hogy a probléma továbbra is komoly aggodalmakat vet fel.

Franciaország vezető fogyasztóvédelmi szervezete, az UFC-Que Choisir, éles kritikával illette a kormányt és a termelőket. "A gyártók nem tettek meg semmilyen lépést, amely megfelelne a helyzet sürgősségének és komolyságának" – nyilatkozta Marie-Amandine Stévenin, a szövetség elnöke.

Related posts